maanantai 13. elokuuta 2012

Postisetäni ja minä...

AAargh!!! Nyt taas ketuttaa niin pirusti (oikeasti ei edes mikään iso asia), että pakko tännekin purkaa. Minulle tulee aina silloin tällöin noita nuken päitä postin kautta. Ne kulkevat maksikirjeenä mikä tarkoittaa sitä, että ne toimitetaan koti-ovelle asti. Jos ei ole kotona, tai niitä ei voida jättää niin postisetä laittaa lapun luukusta, että yritetty toimittaa mutta asiakas ei ole ollut kotona. Seuraavana päivänä voi sitten käydä noutamassa paketin postista...

Noh tänään taas ( on jo kolmas kerta pään kanssa käynyt näin) odottelin pakettia tulevaksi. Olin veskissä kun postimies sitten hitaasti ja hiljaa laittoi lappusen luukusta (toivoen etten sitä kuulisi). NO kyllähän minä kuulin, vedin vessan ja rynnistin ovelle. Posti setä rynnisti äkkiä alakertaan ja ovesta ulos. Minulle meni hetki vetää housut jalkaan ja läksin postimiehen perään... Herra oli tehnyt totaalisen katoamistempun, ei näkynyt missään (odotti varmaan roskiksien takana, etten huomaisi).

Ensimmäisellä kerralla hain pääni kiltisti vain postista, toisella kerralla lähdin postimiehen perään joka nolona selitteli ja pyyteli anteeksi, kun paketti ei ollut mahtunut hänen kärryynsä. Nyt sitten laitoin vain vihaisen mailin postiin ja pyysin, että he kysyisivät kyseiseltä työntekijältä, mikä siinä on ettei niitä paketteja voi toimittaa koti-ovelle niinkuin pitäisi. Ketuttaa kun joutuu odottamaan seuraavaan päivään, että saa pakettinsa ja, että joutuu erikseen raahautumaan postiin vain sen takia, ettei postisetää kiinnostanut tehdä duuniaan.

Niin ja olen siis tosiaan ihan kysynyt postista, että onhan tarkoitus todella toimittaa nämä maksikirjeet koti-ovelle, ettei kyseessä ole vain minun omat luuloni tai vaatimukseni. Ja tarkoitus todella on, että ne toimitetaan. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, eikä pakettia voi laittaa luukusta sisään, se palautetaan postiin ja seuraavana päivänä sen voi hakea.

Nyt odotan innolla, mitä postista vastataan minulle... Sen tiedän, että vastaavanlaisessa tilanteessa kaverini oli valituksen tehtyään saanut kasan postimerkkejä... Kyllä tännekin kelpaa :) (tosin mielummin vain ottaisin postini).

Johan on perkele :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti