maanantai 4. helmikuuta 2013

Ahdistava laihdutus

Nyt kyllä ahistaa kun tuo paino ei tipu... Söi sitten enemmän tai vähän vähemmän niin ei vaan mene alas. Tosin syön kuitenkin joka päivä yli 200kcl vähemmän mitä esim. Kiloklubi minulle suosittelee. Mutta en vain saa niitä kaloreita nousemaan yhtään ylemmäs!!! Haluan laihtua nopeammin ja suurempia numeroita kerralla kuin vaivaiset 400g. TIEDÄN ettei se ole hyväksi tai terveellistä, mutta en voi halulleni mitään. Ja jos en laihdu enempää ahdistun koko touhusta ihan älyttömästi. Kalorien nostamisen esteenähän olen minä ja aivoni, ei se, etteikö maailmassa sitä ruokaa olisi mutta en vain saa itseäni syömään enempää kuin maksimissaan sen 1500kcl päivässä, ja sitä paremmalta tuntuu, mitä vähemmillä kaloreilla pärjään. Olen jo joutunut sellaiseenkin koukkuun, että en jaksa syödä kerralla sellaista kunnollista aikuisen ateriaa (jep, minä joka ennen vedin kolme aikuisten ateriaa kerralla) joten jaan annokseni useimmiten kahteen osaan ja jos en jaa, tulee hirveän paha olo fyysisesti. Mutta miten VOI olla, että olen niin radikaalisti muuttanut syömistäni, eikä silti tule niitä tuloksia? Liikuntaakin tuon Kiloklubin mukaan on enemmän kuin tarpeeksi. Eli ei nyt siitäkään pitäisi olla kyse, etteikö liiku.

Pahin viholliseni laihduttaessa on siis minä itse ja aivoni. Ahdistuksenikin tulee ihan siitä, että näen syömäni kalorimäärän ja painoni ei mielestäni laske sen mukaisesti. Mikä siis avuksi? No tietysti tiukempi kuuri... Mutta kas kummaa, sekään ei auta. Parhaiten tippuu kun syön vähän niin ja näin, käyn vaikkapa ravintolassa ja tilaan sen jälkkärinkin (miel. 2 kertaa viikossa). Mutta niitä aivoja ei täällä kotona vain saa suljettua, ei vaikka mikä olisi.

Ja ottakaa nyt huomioon, että en ole ihan tavallinen laihduttaja vaan laihduttaja jolla on syömishäiriö. Suurin osa näistä ajatuksista kumpuaakin siis syömishäiriöstä, ei minusta itsestäni. Järki toimii, mutta tunnepuoli kusee pahasti. Olen myös tottunut nopeisiin tuloksiin. Lihoan nopeasti ja olen aikasemmin laihtunut nopeasti... Mutta nyt se ei onnistukaan kun yrittämällä yritän. Viimeisin laihtumiseni siis oli kesällä 2005 kun en saanut syötyä muuta kuin pinaattikeittoa, suklaata sekä juustopallosipsejä. Laihduin kolmessa kuukaudessa melkein 20 kg mikä oli aikamoisen huima pudotus. Miten siis voi olla, että nyt kun oikeasti yritän ja yritän ja yritän ja seuraan syömisiäni joka päivä, joka tunti, joka minuutti ja joka sekunti, ei se paino vain tipu. Enkä tosiaan odota että tiputtaisin 3kk 20 kg mutta jos nyt edes sen kilon viikossa saisi pois. Hemmetti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti