keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Milloin vessakäynneistä tulee työkykyyn vaikuttava vaiva?

Tänään päivä alkoi oikein mukavasti masennuksesta ja ahdistuksesta riippumatta. Olen ottanut nyt yhteyttä työnantajaani sähköpostitse (maanantaina) enkä ole vieläkään kuullut hänestä mitään... En HALUA soittaa kyseiselle ihmiselle, koska en ole henkisesti valmistautunut ryöpytykseen joka sieltä tulee. Olisi ollut niin helppoa hoitaa homma sähköpostitse, mutta mitä ilmeisemmin se on työnantajalle äärimmäisen vaikeaa. Tämä on siis yksi ahdistuksen aihe joka seuraa minua koko ajan. Työttömyystukeani varten, minun pitäisi saada paperit työnantajalta seuraavan kahden viikon aikana... Saa nähdä onnistuuko vai joutuuko lähtemään ihan liiton kautta moisia hakemaan.

Joka tapauksessa, tänään oli taas runoryhmä jossa meillä on todella mahtava porukka ja juttua kyllä syntyy ihan tyhjästäkin, runoista puhumattakaan. Sieltä matka jatkui Mirkun ja uuden ystävän kanssa keskustan RAX:iin (idea oli minun!). Siellä tuli sitten syöpöteltyä yksi lautasellinen salaattia, 3 pizza siivua, 4 kanansiipeä ja alle 100g lasagnea. Olin niin täynnä, että olisi tehnyt mieli pyöriä kotiin!!!! Noh, heti ruoan jälkeen alkoikin se veskiravaaminen. Ihan järkyttävät krampit ja tulinen liemi joka tulee vähintään 30 min välein ulos. Ei ole herkkua.

Aloitin myös merkkaamaan veskikäyntejäni ihan ylös paperille päivittäin ja lisäsin vielä kellonajatkin. Tämä lappu lähtee sitten ensi viikolla kohti Varmaa valitukseni kera. Olin itsekin järkyttynyt siitä, miten usein oikeasti siellä veskissä tulee ravattua. Tässä esimerkki vuorokaudesta joka ei ole edes sieltä pahimmasta päästä.

Maanantai
Aamu (7-10 ) vessassa käyty 6krt
Päivä (10-16) vessassa käyty 6 krt
Ilta (16-22)  vessassa käyty 8 krt
Yö (22-7) vessassa käyty 12 krt!
Yhteensä: 32 krt

Ja tätä ravaamista Varma kutsuu tihentyneeksi ulostamisen tarpeeksi joka ei ole itsessään tarpeeksi hyvä syy olla poissa töistä... Rohkenen nyt olla törkeästi eri mieltä. Tänään on vessakäyntejä kertynyt klo: 07- 23 jo 30 ja yö on vasta edessä...

2 kommenttia:

  1. Mä itse määrittäisin "tihentyneen tarpeen" sellaiseksi, että jos normi-ihminen voi olla vaikka 6-8h käymättä veskissä, niin joutuisi vaikka 2h välein käymään. :S

    VastaaPoista
  2. Viranomaiset ei taida ihan käsittää sitä mitä se tekee ihan kropalle ja yleiskunnollekin kun joutuu sen yli 30krt vuorokaudessa istumaan paskalla. Mutta toivotaan nyt, että tuo minun kirjallinen selvitys sitten otetaan tosissaan. Voihan olla, että eläkeyhtiöltä tulee vastauksena, että "eläke hylätty koska näkemyksemme mukaan kukaan ei voi käydä noin useasti veskissä".

    VastaaPoista